Projekty i innowacje
REALIZOWANE W NASZYM PRZEDSZKOLU W ROKU SZKOLNYM 2023-2024
PROJEKTY:
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna Moc Bajek” - celem projektu jest promocja
wartości moralnych i kształtowanie postaw prospołecznych u dzieci w wieku przedszkolnym
poprzez działania edukacyjne oparte o wspólną lekturę bajek i baśni.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury” - celem projektu jest proekologiczna
edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat. W ramch realizacji projektu przedszkolaki
biorą udział w zajęciach tematycznych, podczas których uczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają
podstawowe zasady ekologii i pozyskują wiedzę dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz jakie korzyści
płyną z ruchu.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Gramy Zmysłami” - głównym celem projektu jest innowacyjne i
kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. W tym poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na
temat integracji sensorycznej i zmysłów, wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci, rozbudzenie
kreatywności w realizacji zadań, stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji
edukacyjnych, tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała.
INNOWACJE:
Innowacja czytelnicza „Książka Przyjacielem Dziecka”- celem innowacji jest kształtowanie
zainteresowań czytelniczych małych dzieci, wspomaganie i stymulowanie wszechstronnego i harmonijnego
rozwoju przedszkolaka, stymulowanie procesu edukacji językowej oraz ukazanie właściwego kontaktu z
książką poprzez wzór osób dorosłych.
Innowacja proekologiczna „Zwierzęta zagrożone wyginięciem w Europie” - celem innowacji jest
kreowanie wśród dzieci postawy proekologicznej, której następstwem będzie postawa chroniąca zwierzęta
przed zniknięciem z powierzchni Ziemi. Innowacja zawiera w sobie także poznanie przez dzieci sposobu
ochrony zwierząt oraz po dwa wybrane gatunki z krajów europejskich wpisane na „czerwoną księgę
gatunków zagrożonych”.
Innowacja „W krainie eMOCji” – nadrzędnym celem tej innowacji jest wyposażenie odbiorców w
umiejętności rozpoznawania emocji/stanów emocjonalnych, nazywania ich oraz aprobowanego społecznie
sposobu ich zagospodarowania (radzenia sobie z tymi emocjami). Dodatkowym aspektem tej innowacji jest
nauczenie odbiorców pomocy drugiej osobie, która nie radzi sobie z własnymi emocjami.